SBS 6 verslaat NPO 1 en RTL 4 met Surprise Surprise
De kijkcijfers van woensdag 17 december 2014 (SKO)
De kerstspecial van Surprise Surprise wist woensdagavond net iets meer dan 1 miljoen kijkers te boeien op SBS 6, goed voor een marktaandeel van dik 15 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Daarmee trok SBS 6 op prime time meer kijkers dan NPO 1 en RTL 4, de gebruikelijke nummer één en twee. NPO 1 trok 694.000 kijkers met Sterren van Betlehem en 722.000 kijkers met Het Groot Dictee der Nederlandse Taal. De RTL 4-familiefilm Matilda deed 855.000 kijkers.
Overigens was Surprise Surprise níet de winnaar op prime time. Alleen de dagelijkse kennisquiz De Slimste Mens op NPO 2 wist meer kijkers te boeien. Daar keken bijna 1,3 miljoen mensen naar.
Over de hele avond gezien trokken slechts drie programma’s meer kijkers dan De Slimste Mens, namelijk acht uur-toppers Achtuurjournaal (2 miljoen) en GTST (1,7 miljoen) en het Half Acht Nieuws (1,4 miljoen).
Op de late avond trok RTL Late Night met Albert Verlinde en Joop van den Ende 962.000 kijkers. Pauw, met daarin vooral aandacht voor de politieke crisis in Den Haag, deed 635.000 kijkers.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.983.000 02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.687.000 03. Half acht nieuws (RTL4) 1.376.000 04. De Slimste Mens (NPO2) 1.260.000 05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.082.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 17.3% 2. NPO1 / 15.4% 3. SBS6 / 11.5% 4. NPO2 / 10.1% 5. Vero / 5.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 29,4% 2. RTL Nederland 28,2% 3. SBS Groep 20,5% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |