Kerstkijkers laten Paul de Leeuw links liggen

De kersteditie van Ranking the Stars met Paul de Leeuw hield de kijkers op eerste kerstdag niet aan de buis gekluisterd. Er keken donderdagavond slechts 356.000 mensen naar de show op NPO 3, goed voor 6,7 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ranking the Stars: Ho Ho Ho profiteerde er niet van dat het slechts één van de weinige tv-programma’s op prime time was. Behalve NPO 1 en NPO 2, brachten alle andere top tien-zenders namelijk een film op de buis.

Paul de Leeuw wist nog niet eens een plaats te veroveren in de dagelijkse top 25 van meest bekeken programma’s. Die werd op eerste kerstdag afgesloten door het middagprogramma Missie MAX, dat 432.000 kijkers trok naar NPO 1.

Ranking the Stars: Ho Ho Ho zag de kijkers vooral afstemmen op NPO 2 en RTL 4. Die tv-zenders trokken 1,2 miljoen kijkers met De Slimste Mens en 1 miljoen kijkers met Home Alone.

De Leeuw nam in zijn kerstspecial meerdere malen staatssecretaris Sander Dekker op de hak. Hij noemde Ranking the Stars als één van de amusementsprogramma’s die volgens hem niet bij de Publieke Omroep horen.

Volgende week is Ranking the Stars wéér terug met een special. Op Nieuwjaarsdag is Ranking the Stars: The Afterparty te zien. In die uitzending is ook Henny Huisman van de partij.

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen