Boer Zoekt Vrouw-special verplettert concurrentie
De kijkcijfers van zondag 21 december 2014 (SKO)
De tv-special 10 Jaar Boer Zoekt Vrouw heeft de concurrentie zondagavond weggevaagd. Er keken maar liefst 3,2 miljoen mensen naar de Yvon Jaspers-show op NPO 1, goed voor 40 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Geen enkel programma kwam bij Boer Zoekt Vrouw in de buurt. Het meest bekeken alternatief was Wegmisbruikers met 770.000 kijkers op SBS 6, gevolgd door de familiefilm Alice in Wonderland met 714.000 kijkers op Net5.
RTL 4 bleef behoorlijk achter en wist met Het Orkest van Nederland slechts 527.000 kijkers te boeien. Vanavond is de finale van dat vierdelige programma.
Direct na Boer Zoekt Vrouw debuteerde Patrick Lodiers als presentator van De Reünie. Met 2,2 miljoen kijkers werd hij de winnaar op prime time.
Lodiers versloeg de concurrentie met gemak. De meest bekeken alternatieven waren Undercover in Nederland met 949.000 kijkers op SBS 6, Alice in Wonderland op Net5 en de finale van SlimmerIQen met 624.000 kijkers op RTL 4.
NPO 1 was de grootste zender van de avond met 30 procent marktaandeel, gevolgd door SBS 6 (10 procent) en RTL 4 (9 procent).
De Publieke Omroep was met 39 procent marktaandeel de grootste zendergroep. SBS was met drie zenders de nummer twee (21 procent), gevolgd door de vier RTL-zenders (20 procent).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 3.263.000 02. Boer Zoekt Vrouw 10 Jaar (NPO1) 3.185.000 03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 3.061.000 04. De Reünie (NPO1) 2.227.000 05. Hart van Nederland (SBS6) 1.268.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 30.4% 2. SBS6 / 10.0% 3. RTL4 / 9.3% 4. NET5 / 6.5% 5. Vero / 5.1%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 38,6% 2. SBS Groep 21,6% 3. RTL Nederland 20,1% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |