Arie scoort 316.000 kijkers met homo’s in de jungle
De kijkcijfers van dinsdag 23 december 2014 (SKO)
Het nieuwe realityprogramma De Roze Wildernis met Arie Boomsma is dinsdagavond met een magere 316.000 kijkers van start gegaan op NPO 3, goed voor 4,5 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De tv-show, waarin vier homoseksuele jongens met hun vaders survivallen in de jungle, veroorzaakte een kijkcijferdipje. Het programma ervoor, Serious Request (414.000 kijkers), en het programma erna, Je Zal Het Maar Hebben (419.000), scoorden beter.
Boomsma wist geen plek te veroveren in de dagelijkse top 25 van meest bekeken programma’s. Die lijst werd dinsdag afgesloten door NCIS: New Orleans met 471.000 kijkers op SBS 6.
De top 25 werd aangevoerd door acht uur-toppers Achtuurjournaal (1,9 miljoen) en GTST (1,6 miljoen) en het Half Acht Nieuws (1,3 miljoen).
De nummer vier, en tevens de winnaar op prime time, was De Slimste Mens met 1,3 miljoen kijkers op NPO 2.
Andere veel bekeken uitzendingen waren de tv-film Assepoester, een modern sprookje met 1,3 miljoen kijkers op RTL 4, Vermist met 1,2 miljoen kijkers op NPO 1 en Opsporing Verzocht met 1 miljoen kijkers op NPO 1.
Het nieuwe seizoen van de talkshow 5 Jaar Later begon op de late avond van NPO 1 met een mooie 833.000 kijkers.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.854.000 02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.579.000 03. Half acht nieuws (RTL4) 1.319.000 04. De Slimste Mens (NPO2) 1.287.000 05. Assepoester, modern sprookje (RTL4) 1.282.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 17.4% 2. RTL4 / 17.1% 3. NPO2 / 8.2% 4. SBS6 / 7.9% 5. RTL7 / 5.8%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 31,2% 2. Publieke Omroep 30,7% 3. SBS Groep 17,3% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |