Nieuwsshow Arjen Lubach nog geen hit
De kijkcijfers van zondag 9 november 2014 (SKO)
De satirische show Zondag Met Lubach van Arjen Lubach is zondagavond van start gegaan met 319.000 kijkers op NPO 3, goed voor een marktaandeel van ruim 4 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Lubach stelt wat teleur op de zondagavond, dat al jaren de meest bekeken uitzendavond van NPO 3 is. 3 Op Reis en de seizoenspremière van A’dam – E.V.A., die ervoor te zien waren, trokken respectievelijk 662.000 kijkers (9 procent marktaandeel) en 614.000 kijkers (8 procent).
Ook het programma erna, Spuiten en Slikken, deed het met 415.000 kijkers en dik 6 procent marktaandeel aanzienlijk beter.
De winnaar van de avond was Studio Sport Eredivisie met 2,9 miljoen kijkers, gevolgd door het Achtuurjournaal (2,4 miljoen) en prime time-winnaar De Reünie (1,9 miljoen), alle drie te zien op NPO 1.
De andere meest bekeken titels op prime time waren NPO 1’s TV Show (1,6 miljoen) en de RTL 4-titels Nieuwe Buren (1,4 miljoen) en Familie Gezocht (1,1 miljoen).
SBS 6 deed het niet verkeerd met 862.000 kijkers voor Wegmisbruikers en 952.000 kijkers voor Undercover in Nederland.
De meest bekeken talkshow was Life 4 You, dat 827.000 kijkers wist te vermaken. Eva Jinek trok op de late avond 424.000 kijkers.
Top 15 01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.900.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.388.000 03. De Reünie (NPO1) 1.894.000 04. TV Show (NPO1) 1.636.000 05. Nieuwe Buren (RTL4) 1.446.000 06. Familie Gezocht (RTL4) 1.082.000 07. Hart van Nederland (SBS6) 1.027.000 08. Half acht nieuws (RTL4) 967.000 09. Studio Voetbal (NPO1) 960.000 10. Undercover in Nederland (SBS6) 952.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 24.6% 2. RTL4 / 14.6% 3. SBS6 / 9.9% 4. NPO2 / 7.4% 5. Vero / 5.5% 6. NPO3 / 5.4% 7. NET5 / 5.1% 8. RTL7 / 4.4% 9. RTL5 / 3.5% 10. RTL8 / 3.1%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 37,4% 2. RTL Nederland 25,6% 3. SBS Groep 20,5% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |