SBS 6 aan kop dankzij Nederland – Mexico
De kijkcijfers van woensdag 12 november 2014 (SKO)
Bijna 2,5 miljoen mensen zagen woensdag op SBS 6 hoe het Nederlands elftal met 2-3 onderuit ging tegen Mexico. De vriendschappelijke wedstrijd was goed voor 36 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Nederland – Mexico was veruit de meest bekeken tv-uitzending van de avond. Het meest bekeken alternatief was Tussen Kunst en Kitsch (1,4 miljoen kijkers op NPO 1), gevolgd door Meeuwis en De Mol Maken Vrienden (1,1 miljoen kijkers op RTL 4).
SBS 6 was dankzij het voetbal de meest bekeken zender van de avond met 22 procent marktaandeel, gevolgd door NPO 1 (21 procent) en RTL 4 (18 procent).
Andere veel bekeken programma’s op prime time waren Natasja Frogers Met Open Armen met 1 miljoen kijkers op RTL 4 en Lewis met 942.000 kijkers op NPO 1.
Naast het voetbal waren vooral de vooravondprogramma’s Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,7 miljoen) en De Wereld Draait Door (1,6 miljoen) in trek bij de kijker thuis.
Het Sinterklaasjournaal op NPO 3 deed het met 1,1 miljoen kijkers ook uitzonderlijk goed.
RTL Late Night en Pauw scoorden respectievelijk 980.000 en 831.000 kijkers.
Top 15 01. Nederland – Mexico (SBS6) 2.459.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.086.000 03. Voetbal VR NB (SBS6) 1.733.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.730.000 05. De wereld draait door (NPO1) 1.633.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. SBS6 / 21.7% 2. NPO1 / 20.8% 3. RTL4 / 18.1% 4. NPO2 / 4.7% 5. NPO3 / 4.7%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 30,2% 2. SBS Groep 27,7% 3. RTL Nederland 26,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |