SBS 6 aan kop dankzij Nederland – Mexico


De kijkcijfers van woensdag 12 november 2014 (SKO)

Bijna 2,5 miljoen mensen zagen woensdag op SBS 6 hoe het Nederlands elftal met 2-3 onderuit ging tegen Mexico. De vriendschappelijke wedstrijd was goed voor 36 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Nederland – Mexico was veruit de meest bekeken tv-uitzending van de avond. Het meest bekeken alternatief was Tussen Kunst en Kitsch (1,4 miljoen kijkers op NPO 1), gevolgd door Meeuwis en De Mol Maken Vrienden (1,1 miljoen kijkers op RTL 4).

SBS 6 was dankzij het voetbal de meest bekeken zender van de avond met 22 procent marktaandeel, gevolgd door NPO 1 (21 procent) en RTL 4 (18 procent).

Andere veel bekeken programma’s op prime time waren Natasja Frogers Met Open Armen met 1 miljoen kijkers op RTL 4 en Lewis met 942.000 kijkers op NPO 1.

Naast het voetbal waren vooral de vooravondprogramma’s Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,7 miljoen) en De Wereld Draait Door (1,6 miljoen) in trek bij de kijker thuis.

Het Sinterklaasjournaal op NPO 3 deed het met 1,1 miljoen kijkers ook uitzonderlijk goed.

RTL Late Night en Pauw scoorden respectievelijk 980.000 en 831.000 kijkers.

Top 15
01. Nederland – Mexico (SBS6) 2.459.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.086.000
03. Voetbal VR NB (SBS6) 1.733.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.730.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.633.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.449.000
07. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.391.000
08. Meeuwis en De Mol maken (RTL4) 1.100.000
09. Sinterklaasjournaal (NPO3) 1.068.000
10. Sportjournaal (NPO1) 1.051.000


11. EenVandaag (NPO1) 1.034.000
12. Met open armen (RTL4) 1.018.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 1.015.000
14. RTL Late Night (RTL4) 980.000
15. Lewis (NPO1) 942.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. SBS6 / 21.7%
2. NPO1 / 20.8%
3. RTL4 / 18.1%
4. NPO2 / 4.7%
5. NPO3 / 4.7%


6. RTL7 / 4.5%
7. Vero / 4.1%
8. RTL5 / 2.2%
9. RTL8 / 2.0%
10. NET5 / 1.9%


11. Discov / 1.4%
12. N.geog / 1.3%
13. TLC / 1.0%
14. FOX / 0.9%
15. Nick / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 30,2%
2. SBS Groep 27,7%
3. RTL Nederland 26,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen