‘RTL begrijpt markt beter dan Publieke Omroep’

Daphne Deckers vindt het niet correct dat in de discussie over amusement bij de Publieke Omroep vaak gesuggereerd wordt dat de commerciële omroepen hét podium zijn voor plat amusement. Dat heeft de presentatrice laten weten bij WNL. “Bij de commerciële omroep wordt niet alleen plat amusement gemaakt. Er wordt heel veel amusement gemaakt mét een educatief randje, waarvan ik me afvraag waarom dat niet bij de Publieke Omroep wordt uitgezonden. Omdat ze het niet maken.”

Deckers doelt op programma’s als Verslaafd of Geef Mij Nu Je Angst. “RTL maakt programma’s waar ontzettend veel mensen naar kijken, waar ontzettend veel educatieve waarde aan zit én wat amusement is. Zij hebben, zo heb ik het gevoel, bij RTL die koppeling heel goed gevonden.”

Dat moeten mensen die aan het Publieke Omroep-debat meedoen zich goed realiseren, vindt Deckers. “De teneur is: het platte amusement zit allemaal bij de commerciëlen, en wat wij nu gaan maken is hogere televisie.”

Terwijl ik het gevoel heb dat de commerciële televisie op dit moment veel beter de markt begrijpt. Hoe je én iets maakt wat amuserend is én dat er nog iets van educatie aan zit.”

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen