Paul de Leeuw laat logo ontwerpen door tv-kijker

Paul de Leeuw laat het logo van zijn nieuwe tv-programma Pauls Pubershow niet ontwerpen door een duur grafisch bureau, maar door de tv-kijker thuis. Hij deed woensdag een oproep in De Wereld Draait Door. Dat was te zien in de uitzending op NPO 1. De Leeuw heeft voor de eerste aflevering op 10 januari een logo nodig. “We hebben een decorontwerper, die een heel nieuw decor heeft ontwikkeld met een keuken en alles. Maar er moet nog een nieuw, jong logo gemaakt worden.”

Daar wilde De Leeuw per se op deze manier aan komen. “Ik dacht: waarom gaan we geen oproep doen? Er zijn zo veel mensen die een grafische opleiding doen. Of iedereen mee mag doen? Als je een beetje jong bent. Om nou een grafisch ontwerper van 63 te hebben… Dus als u 63 bent, moet u doen of u 17 bent.”

Ook jongeren mogen iets insturen. “Vaak zeggen jongen mensen: we krijgen geen kans. Dus wij dagen iedereen uit. Het maakt niet uit hoe oud je bent. Er zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Mijn hoofd moet er bijvoorbeeld in staan.

De winnaar krijgt geen geld. “Als jij dan het winnende logo hebt, zie je jouw logo misschien wel op 10 januari op televisie. Het is een groot logo en het komt elke week in beeld.

De Leeuw heeft er zin in. “Het wordt een ontzettend leuk programma op NPO 3. Op de zaterdagavond tussen zeven en acht. Het gaat over pubers en hun slachtoffers.”

 

Meer in VARA

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen