Nieuwe talkshow Gordon is kijkcijfersucces
De kijkcijfers van zaterdag 15 november 2014 (SKO)
De nieuwe talkshow Goor Draait Door met Gordon is zaterdagavond met mooie cijfers van start gegaan op RTL 4. Er keken ruim 1,5 miljoen mensen naar de eerste aflevering, goed voor 25 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Goor Draait Door begon om tien uur ’s avonds, direct na Ik Hou Van Holland. De Linda de Mol-show is normaal gesproken goed voor minstens twee miljoen kijkers, maar bleef ditmaal steken op bijna 1,8 miljoen kijkers (25 procent).
Gordon hoopte over Ik Hou Van Holland heen te gaan, maar zei genoegen te nemen met minimaal 1,3 miljoen kijkers. De vlag kan dus uit bij Gordon, die samen met De Mol de winnaar op prime time was.
Het meest bekeken alternatief op prime time werd geboden door NPO 1, dat 1,1 miljoen kijkers trok met De Kwis en 1,2 miljoen kijkers met Ik Vertrek. De talkshow van Jörgen Raymann trok recht tegenover Gordon slechts 361.000 kijkers voor NPO 1.
Het Beste Idee van Nederland op SBS 6 zette 733.000 kijkers en 11 procent marktaandeel neer, ongeveer 50.000 kijkers meer dan vorige week. Daarmee is het de meest bekeken aflevering van dit seizoen tot nu toe.
Direct na Het Beste Idee, zo rond negen uur, begon de nieuwe Beau van Erven Dorens-show The Winner Takes It All 628.000 kijkers en 9 procent aandeel.
Andere zenders die veel succes boekten waren NPO 3, dat 2,4 miljoen kijkers trok met de Sinterklaas-intocht en 676.000 kijkers met de finale van het Junior Eurovisie Songfestival, en RTL 5, dat 694.000 kijkers noteerde met de tv-première van The Hunger Games.
Top 15 01. Sinterklaasjournaal (NPO3) 2.351.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.021.000 03. Ik hou van Holland (RTL4) 1.784.000 04. Kassa (NPO1) 1.647.000 05. Goor draait door (RTL4) 1.523.000 06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.291.000 07. Ik Vertrek (NPO1) 1.219.000 08. EenVandaag (NPO1) 1.164.000 09. De Kwis (NPO1) 1.127.000 10. Hart van Nederland (SBS6) 1.032.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 18.2% 2. NPO1 / 18.0% 3. SBS6 / 10.3% 4. NPO3 / 8.2% 5. RTL5 / 7.6% 6. NPO2 / 6.7% 7. NET5 / 3.8% 8. Vero / 3.5% 9. RTL7 / 3.3% 10. RTL8 / 2.6%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 32,9% 2. RTL Nederland 31,7% 3. SBS Groep 17,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |