Talpa met grote online realityshow in China

Foto: RTL

John de Mol heeft met zijn bedrijf Talpa een deal gesloten met de Chinese internetgigant Tencent. Samen gaan ze een realityshow ontwikkelen voor het online videoplatform van Tencent. Dat heeft Talpa vandaag laten weten. De Mol is zeer enthousiast. “Ik ben erg blij dat Talpa in de gelegenheid is te kunnen samenwerken met zo’n geweldig bedrijf als Tencent Video voor de ontwikkeling en productie van een compleet Chinese show die een enorm publiek zal weten te vinden“, zegt hij.

Tencent is na Alibaba het grootste internetbedrijf van China en heeft een enorm bereik. “Wij vinden het geweldig om te kunnen samenwerken met Talpa, een van de meest vooraanstaande ontwikkelaars van TV-programma’s in de wereld”, zegt Tencent-baas Sy Lau.

Wij denken dat ons baanbrekende en win-win partnerschap goed in staat zal zijn te voldoen aan de toenemende vraag naar online video content in China, omdat het veel meer spannende kijkervaringen zal leveren aan Chinese internetgebruikers.”

De kort geleden gevormde divisie Talpa Global zal maximaal toezicht en ondersteuning leveren aan het project in China. “Na het enorme succes van The Voice in China, bouwt Talpa verder aan een vooraanstaande positie als content leverancier voor deze markt.”

Talpa’s partner bij het project met Tencent is Dasym Orient, het bedrijf dat de deal heeft begeleid en dat een belangrijke rol zal spelen bij de merkenexploitatie rond het te vormen platform.

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen