Linda de Mol scoort met seizoensopener Weet Ik Veel
De kijkcijfers van zaterdag 22 februari 2014 (SKO)
Het tweede seizoen van de Linda de Mol-show Weet Ik Veel is zaterdagavond met bijna 1,8 miljoen kijkers van start gegaan op RTL 4, goed voor 24,6 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Weet Ik Veel was de winnaar op prime time. De nummer twee op prime time, en tevens het meest bekeken alternatief, was de olympische talkshow Studio Sportwinter op Nederland 1. Daar keek op hetzelfde moment een publiek van bijna 1,7 miljoen mensen naar.
Het eerste seizoen van Weet Ik Veel werd uitgezonden in maart en april 2013. De acht afleveringen trokken gemiddeld net iets meer dan 2 miljoen kijkers. De minst bekeken aflevering zat toen op bijna 1,7 miljoen kijkers. Het record is bijna 2,4 miljoen kijkers.
Andere toppers op prime time waren De TV Kantine (1,4 miljoen kijkers), Heer en Meester (1,3 miljoen), De Grote Improvisatieshow (916.000) en Hoe Duur Was De Suiker (786.000).
De kijkcijferlijst wordt gedomineerd door het schaatsen. De ploegenachtervolging-finale bij de dames trok ruim 4,1 miljoen kijkers, terwijl de heren 3,9 miljoen kijkers scoorden.
SBS 6 scoorde vooral met Hart van Nederland (780.000) en Lachen Om Home Video’s (763.000). Op prime time deed ze 569.000 kijkers met de film National Treasure: Book of Secrets.
Top 15 01. Schaatsen OS Team D F (Ned1) 4.137.000 02. Schaatsen OS NB (Ned1) 3.990.000 03. Schaatsen OS Team H F (Ned1) 3.911.000 04. Schaatsen OS Team H Hul (Ned1) 3.901.000 05. Schaatsen OS Team D Hul (Ned1) 3.798.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 23.8% 2. RTL4 / 17.9% 3. Ned2 / 9.3% 4. SBS6 / 8.5% 5. Ned3 / 5.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 38,1% 2. RTL Nederland 28,3% 3. SBS Groep 15,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |