The Voice-stoelen draaien voor second opinion

Geplaatst op Tue 09 Oct 2012 om 10:46

Foto: RTLThe Voice of Holland heeft een excuus bedacht om ook in de The Battle-ronde met stoelen te gaan draaien. Als een coach sterk twijfelt, kan hij of zij de stoel laten draaien om te overleggen met een secondant. Dat heeft RTL dinsdag laten weten. In de The Battle-ronde strijden steeds twee kandidaten van één coach met elkaar. “Heeft een van de coaches behoefte aan een second opinion bij het maken van een beslissing, dan kan hij of zij met een druk op de knop de stoel omdraaien“, aldus RTL.

De secondant van Trijntje Oosterhuis is haar broer TjeerdMarco Borsato overlegt met Ton DijkmanRoel van Velzen houdt ruggenspraak met Holger Schwedt en Nick & Simon met Gordon Groothedde.

Ook nieuw is dat er na een battle niet nog een sing off volgt. “Het talent dat de tweestrijd heeft gewonnen is dus meteen door naar de liveshows, die op vrijdag 9 november van start gaan. Het muzikale gevecht is hierdoor nog puurder en de inzet nog hoger.”

De The Battle-ronde start vrijdag in The Voice of Holland op RTL 4.








37 Reacties op “The Voice-stoelen draaien voor second opinion”


  1. Mike

    Tijdens de liveshows kunnen de coaches met een druk op de knop de stoel omdraaien om een glaasje water te vragen.

  2. Joost

    Wat zijn we hier inmiddels klaar mee zeg…

  3. Leroy

    Kots kots kots. Wat een armoe

  4. Bert

    @ Joost
    Helaas zijn er ruim drie miljoen mensen het niet met jou en mij eens…dus de hele santemekraam wordt verder uitgemolken met een karaoke versie.

  5. André Kuipers

    Ah wat een zielige reacties hier!, dus alle 3 miljoen mensen zijn volgens jullie niet normaal. Misschien zegt dat meer over jullie dan die 3 miljoen.

  6. Anonymous

    Gayyyy, kijk nooit meer RTL, alleen maar troep

  7. lichtpuntje

    Ik zal het doorgeven aan mijn moeder, dat vind ze wel leuk.

  8. Leen

    Laag bij de grond entertainment. Het ergste is nog, half Nederland blijft er naar kijken als een stel hersenloze zombies.

  9. Frenkie

    @André Kuipers: 3 miljoen dat geloof je (zelf) toch niet? dat zijn door RTL/Talpa gekochte gemanipuleerde SKO-cijfers net als BZV. Raar dat alleen die 2 programma’s zoveel kijkers trekken.

  10. TERMINATOR

    Nog nooit is er zo’n doorgedraaide waanzin op de Nederlandse tv vertoond. Ik blijf er bij: wij moeten ons ernstig zorgen gaan maken over de geestelijke gezondheid van een bepaalde categorie kijkers.

  11. Den Draaiert Joost

    Ik vind alles prima zolang ze die lelijke slechte zangeres Trijntje maar niet in de nakie laten zitten in die stoel.

  12. Ineke

    En zo wordt het format maar weer verder uitgemolken. Trijntje is t.o.v. Angela ook al geen aanwinst, wat komt zij dom over zeg.

  13. @je

    @Frenkie, graag onderbouwde bewijzen voor deze boute uitspraken.

  14. peter

    SKO is echt niet omkoopbaar hoor! dat zou betekenen dat de kijkcijfers niets waard zijn, @je goed zo! laat hij maar met bewijzen komen
    maar dat heeft hij natuurlijk niet !

  15. The Voice Australia

    Het af en toe omdraaien van een stoel tijdens de battle ronde voor overleg, zat al in de Australische versie.

    Het wordt hier als een ‘excuus’ omschreven maar in de praktijk werkt het prima en is het eigenlijk heel logisch.

    Dom dat er hier weer nutteloze reacties zijn van mensen die het programma niet kunnen waarderen. Wat zij goede programma’s vinden vind een ander weer niks. We zouden trots moeten zijn op een Nederlands programma dat bijna overal op de wereld een hit is.

  16. Markvw

    @frenkie neem een glaasje water en lees nog een keer terug wat je net schreef.. Het is namelijk onmogelijk.. Waar denk je dat BZV dat omkopen van zou moeten betalen ??? Elke boer legt 100 euro in :-)… Alle adverteerders, betalen aan de hand van kijkcijfers.. Wat gebeurd er als jouw beschuldigingen waar zouden zijn èn uit zouden komen… Dan is John zo goed als uitgewerkt wat dan wilt er nooit meer 1 bedrijf met hem samenwerken… Dus dat risico wordt echt niet genomen hoor..

  17. TERMINATOR

    Dat er figuren zijn die menen dat SKO omgekocht kan worden (ik zou niet weten hoe) is een verder bewijs dat er een bepaalde categorie kijkers is die niet meer spoort.

  18. Frenkie

    @Markvw en @TERMINATOR: dat was ook cynisch bedoeld. Excuses dat dat niet goed is overgekomen. Maar hier heb je altijd dat gemiep dat cijfers van BZV niet kloppen (maar over TV hoor je degenen dan nooit)

  19. @je

    @Frenkie,

    “dat was ook cynisch bedoeld. Excuses dat dat niet goed is overgekomen” : ja, ja, zou ik nu ook zeggen.

    Ik vraag mij eigenlijk af wie hier miept.

  20. Ronald

    Het wordt zo uitgemolken dat de sponsor Friesche Vlag of Campina zou moeten zijn… ach kijken doe ik het toch niet, daar zijn 3 miljoen kijkzombies voor…

  21. Ronald

    Dadelijk is The Voice afgelopen.
    Wat krijgen we dan?
    10 zogenaamde talenten, want ze zullen al 10 wel weer een kans krijgen, die het mogen proberen in de toch al overvolle Nederlandse muziekmarkt.
    Want ook de vorige ‘talenten’ zijn nog bezig een plekje te veroveren in dezelfde markt. Ach laat ze elkaar maar lekker in de weg zitten dan breekt er niemand meer door. Dat is nu al niemand.
    En de 3 milj. kijkzombies zich maar afvragen waarom er wéér niemand is doorgebroken uit iets wat zich notabene een TALENTENshow noemt.

  22. Frenkie

    @@je. Ik in elk geval niet. Jij wellicht?

  23. Anonymous

    Wat Ronald zegt sniojdt hout. Maar daar durft niemand op te reageren omdat er een kern van waarheid inzit?

  24. Anonymous

    Door de ontzettende leugens die The Voice e.d. gebruiken heb ik besloten dit seizoen niet meer te kijken. Werkelijk te schandalig voor woorden hoe ze met hun talenten omspringen. Er wordt niks voor ze gedaan als ze eenmaal er aan verdiend hebben. Bij mij in huis is er nu een verbod op dat programma. Op vrijdag wordt er niet meer naar gekeken. Spijtig, maar dat komt door het programma zelf.

  25. Martijnjdd

    In het geval van Nick en Simon gaat het straks dus om een third opinion.

  26. Marc

    Bedenk maar eens een excuus om de programma titel “De Voice Of Holland” te rechtvaardigen…

  27. `peter`

    Anonymous 16.12 al iedereen dat zou doen , dan wordt men eens volwassen

  28. vinn

    Was bij de opnames en sloeg echt nergens op, had totaal geen meerwaarde. Betekend wel dus dat er meer mensen naar de liveshows doorgaan dan voorheen namelijk 8 per coach vorig jaar waren dat er maar 6 met zelfs een dubbele exit in de eerste liveshow.

  29. Anonymous

    Valse hoop, ‘peter’. Vrijdag geoon weer tegen de 3 miljoen kijkers die gewoon meegaan in die bedriegerij
    Zullen ze als een zoon/dochter hebben die daaraan meedoet en vervolgens bedrogen wordt door die gebakken lucht praatjes, uitgebuit wordt ter glorie van dat programma, nog kijken vraag ik me af.

  30. `peter`

    Ja snap die ouders ook niet meer , allemaal egoisten
    denken dat hun zoon of dochter het gaat maken. hoe naief kun je zijn
    ze zien hun huis met zwembad al in Laren staan, dit zijn dan ook hele slechte ouders

  31. Anonymous

    ‘peter’
    Ja dat zijn dan ouders die op het schoolplein kunnen opscheppen dat hun kind beroemd is…
    Ik zou mijn kinderen ver bij dat bedriegelijke circus vandaan houden,maar blijkbaar zijn er ouders die hun kind volledig willen laten verpesten en laten mislukken. Want je kan toch wel zeggen dat ze bijna allemaal mislukt zijn.

  32. `peter`

    helemaal mee eens

  33. !!!!

    Ai ai ai..
    Echt serieus als je iets te zeuren hebt, hou je afzijdig ipv nutteloze opmerkingen te plaatsen. Als het je toch niks interesseert, waar maak je je dan druk over?

  34. Ronald

    Het is heel makkelijk.
    Zou men zelf willen dat hun kind/geliefde totaal uitgebuit wordt door een programma dat er zelf beter van wil worden?
    Zo ja, dan kijk je naar The Voice e.d.

  35. lol

    @Mike

    Ik ging stuk !! :D

  36. Anymous

    wat een kut programma kan geen talentenjacht meer zien

  37. tring

    Ik ben één van de drie miljoen, maar het nut hiervan snap ik echt niet. Volgens mij hebben ze hun hersenen lopen pijnigen over hoe ze het draaien konen implementeren in the Battle, maar als dit het leukste is wat ze konden verzinnen, hadden ze het beter achterwege kunnen laten wmb. Gekunsteld.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.