Turkse meiden in soapdorp Meerdijk

Geplaatst op Wed 25 Jan 2012 om 13:28

Foto: RTLGoede Tijden Slechte Tijden gaat multicultureel. Twee Turkse dames betreden woensdagavond het soapdorp Meerdijk. En daarmee krijgt de buurt iets meer kleur. “Mooi meegenomen, want het was wat magertjes“, zegt actrice Toprak Yalciner in Mikro Gids. Voor haar rol in de serie stopte ze als lerares. “Mijn leerlingen zijn allemaal fan van GTST, dus zij vonden het alleen maar leuk. Het was wel raar dat ze opeens met me op de foto wilden. En ik moet tegen Noud zeggen dat hij knap is.

Dilan Yurdakul is haar zusje in Meerdijk. De actrice blijft naast haar fulltime werk voor GTST studeren en werken als sportinstructeur. “Best zwaar, maar met een goede nachtrust red ik het wel. Tussen de opnames door kan ik leren of opdrachten doen. Gelukkig heb ik één van mijn twee studies bijna afgerond; dat scheelt ook weer“, vertelt ze in Televizier.

Yurdakul kruipt in GTST in de huid van Aysen, de jongste van de twee zussen. “Ik ga aan de slag als rechercheur en word een collega van Jack. Mijn zus gaat als kapster aan de slag in de beautysalon.








68 Reacties op “Turkse meiden in soapdorp Meerdijk”


  1. Anonymous

    Als Wilders maar geen Kamervragen gaat stellen…

  2. vinn

    Ben echt heel erg benieuwd, volgens mij zijn het echt 2 leuke meiden!

  3. Noud

    @Toprak Yalciner
    Dank je wel.

  4. Koen

    Niks mis mee. Precies zoals Wilders, PVV, VVD en een ieder ander weldenkend mens het graag ziet, werkende Moslima’s zonder hoofddoek. Prima!

  5. Mo

    @Anonymous ,woensdag 25 januari 2012 om 13:32;

    hihihi, zou een klapper zijn, want een van deze dames draagt een hoofddoek.

  6. !

    In GTST hebben ze wel een hoofddoek.

  7. Koen

    Nu nog GTST leuk gaan vinden, maar dat is een ander verhaal :D Ik kijk er al jaren niet meer naar.

  8. Peter

    @Koen: wat is dat nou weer voor trieste populistische uitspraak. Al hadden ze een hoofddoek in de serie, wat maakt het uit. Het gaat om een beeld te scheppen van de samenleving, daar horen hoofdoekjes ook bij.

  9. Henk

    Ha, kijk eens aan, een 2-tal moderne, alleen maar goed Nederlands sprekende medelanders, met een goede opvoeding en die werken voor hun eigen geld. Maar ja, het blijft een soap, klopt nooit een reet van. :lol:

  10. jn

    Nou wat grappig. Vroeg me nog eergisteren af waarom er in gtst alleen surinamers of uit de antillen de enige met kleur waren in al die jaren. Op een turkse na heeeeel lang terug. Jammer voor de Asians, die waren er nooit.

  11. Mo

    @peter, zoals ik al zei en dat was serieus, een van de dames gaat in de kapsalon werken en draagt een hoofddoek.

    Ik volg deze soap en heb al een “voorproefje” gezien van de aflevering van vanavond.

  12. Yossarian

    Het wordt inderdaad tijd voor een afhaalchinees in Meerdijk!

  13. nel

    Anonymous
    woensdag 25 januari 2012 om 13:32
    Als Wilders maar geen Kamervragen gaat stellen…

    dan ben je zielig XD

    wat goed zeg van gtst ! laat zien dat het wel kan ! in plaats van wat danhaag nu doet ! D ik hoop hier door meer kijkers D

  14. Anonymous

    @Mo
    “een van de dames gaat in de kapsalon werken en draagt een hoofddoek”

    Als ze maar niet zelf geknipt hoeft te worden, is toch wel lastig met zo’n doek om. ;)

  15. Frans

    RTL gaat PO achterna, geforceerd (uiteraard keurige moslims) in een serie proppen en daarmee de realiteit geweld aandoen. Maar ach wat maakt het uit, wij zijn in ieder politiek correct bezig en daar gaat het om.

  16. Mo

    @Anonymous
    woensdag 25 januari 2012 om 14:03
    Hebben ze vast een oplossing voor.

    Overigens die andere dame, is / speelt (al ik het goed gehoord heb) een agente.

    @Nel er bestaan ook nog zoiets als grapjes!!!

  17. Eric

    2 turkse meiden aan het hoofd van een drugskartel.
    Dat zou een goede realistische verhaallijn zijn in GTST

  18. Jimmy

    Multicultureel en Dorp gaan niet samen.
    Coke en Dorp dat gaat wel samen
    Bier en Dorp trouwens ook !

  19. Corianne

    Dat kan dus weleens kijkers gaan kosten.

    Ik ga even proberen of ik er mezelf wel of niet aan ga ergeren.
    Ga ik mezelf ergeren dan is het voor mij voortaan GÉÉN GTST MEER, na al die vele jaren dat ik het altijd gevolgd heb.
    Ik zag gisteren al zo`n kop doek, daar moet ik dus al niks van hebben.

  20. Mark

    Ik heb liever Raynor terug… Weg homo verhaallijn. :(

  21. Corianne

    @Mark
    woensdag 25 januari 2012 om 14:42

    IK OOK !!!

  22. Anonymous

    leuk hierdoor onderscheid GTST zich weer

  23. Bastian

    Mensen die zich ergeren aan hoofddoekjes… LOL. Get a life

  24. WJ

    @Frans:
    ‘en daarmee de realtteit geweld aandoen’? Want in de realiteit lopen er geen moslima’s rond in dit land? En wat heeft een soap die zich afspeelt in een fictiefe plaats überhaupt met de realteit te maken?

  25. Anonymouse

    Toprak or not toprak, that’s the question…

  26. !

    @Corianne

    Je kijkt al jaren maar hierdoor misscien niet meer? Ben je het karakter Fatima vergeten of doe je alsof je al jaren kijkt?

    En twee turkse zusjes vind jij dus ernstiger dan het feit Dennis seks heeft gehad met z’n moeder, z’n zus en z’n nicht? GTST heeft al zo veel walgelijke dingen gedaan maar dit gaat jou te ver?

    Triest.

  27. de Ruyter

    De jeugdserie SpangaS was ze al jaren voor qua homoverhaallijnen en buitenlandse karakters meisjes met hoofddoek. Treedt GTST in de voetsporen van SpangaS?

  28. Owen

    Corianne is gewoon een domme xenofobe plattelands boerin.

  29. danny

    Nu snap ik waarom Edwin moest verdwijnen want ja de verhaallijn HOMO gaat niet als je ook moslims in de serie wil schrijven.
    Voor mij is het vanaf vanavond afgelopen na zoveel jaar ga niet kijken naar mensen met hoofddoek die zie ik al meer dan genoeg per dag.
    jammer

  30. Corianne

    @Owen
    woensdag 25 januari 2012 om 15:19

    Hahahaha…LOL …je reactie.
    Je moest eens weten wie of wat ik ben….hahahahha.

  31. inge

    Yasmin was trouwens ook van buitenlandse afkomst net als Tony en inderdaad Fatima!

  32. Anonymous

    Dit was ook dd genadeklap van ONM toen ze zonodig multiculti wilden

  33. Toby

    Humor die reacties over ‘de realiteit geweld aan doen’. Noem me één bestaand persoon die hetzelfde heeft meegemaakt dan een willekeurig GTST-personage en ik eet spontaan mijn laptop op en zal nooit meer reageren. Een Jack die zomaar even besluit om rechercheur te worden; een Edwin die uit de kast komt, weduwe wordt en ook nog eens dood gaat; een serum dat in no-time ontwikkeld wordt….. Ik noem maar wat op. Een echt persoon had allang bij de GGZ gelopen. En verder ben ik het wel met Mark eens: als er dan toch een homo uit moet, dan ging mijn voorkeur uit naar die trutnicht van een Lukas. Edwin was geloofwaardig en kon acteren.

  34. rhaemye

    Ziet er goed uit.

  35. Dom Wicht

    Na de excuus homo’s en de excuus neger nu tijd voor excuus moslims, aaaargh!
    Waar blijft de rolstoelrijder??

  36. Anonymous

    Wat een uitspraken hier weer. De een nog racistischer dan de ander. Wat is er toch mis met mensen tegenwoordig?

    @Corianne – Wat je bent? Op basis van je reactie kunnen we in ieder geval concluderen dat bijzonder ordinair bent, kortzichtig en simpel. En dan druk ik mij zo netjes als maar mogelijk uit.

  37. Anonymous

    @Dom Wicht – Precies! Soap horen te bestaan uit hetero seksuele blanke mensen. Bij voorkeur natuurlijk rechts denkend. Tuurlijk mag er best eens een neger in als dief of een homo in om mensen ziektes te geven maar de basis moet duidelijk zijn!

  38. Corianne

    @Anonymous
    woensdag 25 januari 2012 om 17:40

    Ppppfffff….Gelukkig, dan hebben we tenminste nog 1 iemand hier die niet ordinair, kortzichtig, en simpel is.
    Yoehoe,..ik ook weer blij….LOL…

  39. prutser

    @jn: O nee? En Mickey dan? Of ligt Indonesië tegenwoordig niet meer in Azië?

  40. Henk

    “Soap horen te bestaan uit hetero seksuele blanke mensen. Bij voorkeur natuurlijk rechts denkend. Tuurlijk mag er best eens een neger in als dief of een homo in om mensen ziektes te geven maar de basis moet duidelijk zijn! ”

    Hadden mijn woorden kunnen zijn post 36, en natuurlijk ook nog zo’n achterlijke nauwelijks Nederlands sprekende Marokkaan of Turk die een gruwelijke heeft aan de Westerse wereld en aan anders gelovigen en aan homo’s en aan niet bedekte mondige vrouwen, behalve aan de Sociale dienst hebben ze geen hekel, zolang deze maar uitkeren tenminste. ;)

  41. Nee

    @Owen 15:19
    In jouw reactie zit net zoveel haat en onwetendheid. Gevalletje pot en ketel.

  42. j-k

    waarom zijn jullie hier allemaal zo dom?

    soap is veel te onrealistisch: realistisch is dood saai! en vul je geen 20 afl mee in een jaar. daar kijkt geen hond naar!
    2, die turkse meiden worden er echt niet ingeschreven omdat de schrijvers cultureel willen doen. ze willen meer het thuisgevoel binnen brengen door er twee turken in te doen. want die hebben we in nederland. en daar komt nog bij dat er achter een huidskleurtje ook een karakter schuil gaat, waar het toch meestal wel om draaid.

    als de turkse dames de serie in zou worden geschreven omdat de schrijvers sociaal cultureel wilden doen. als dat zo was dan dachten ze vast bij gigi ravelli, kom laten we eens een mooie dame de serie inzetten, maar dan met dunnen lippen ipv van dikke lippen. anders voelen de mensen met dunne lippen zich zo rot. duuh!

  43. Ron

    Daar zullen ze wel weer subsidie voor krijgen zeker?

  44. Anonymous

    @ domwicht

    Stef, Lorena, Charlie, Nina en Robert hebben al in een rolstoel gezet

  45. ff na denk

    @de Ruyter

    De jeugdserie SpangaS was ze al jaren voor qua homoverhaallijnen en buitenlandse karakters meisjes met hoofddoek. Treedt GTST in de voetsporen van SpangaS?

    Als je even nadenkt. De makers van Spangas denken goed na over Middelbare school waar homo’s,moslims, enz lopen. Daarom zag je het daar eerder. Is ook vreemd als een serie van de NCRV over middelbare school niks over homo’s/moslims enzo doet.

    Edwin is er uitgeschreven omdat de verhaallijn letterlijk dood was.

  46. Robbieboy

    @ Anonymous, en daarvoor nog Susane Balk

  47. vinn

    Heb echt gelachen om de utizending van vandaag. die Lorena echt geweldig! Het meisje met de hoofddoek deed het ook echt goed

  48. Anonymous

    @j-k Weet je wat dom is? Selectief lezen en iedereen over één kam scheren.

  49. M

    Erg leuk en goed dat ze dit doen!
    Iets meer kleur mocht idd wel!
    Ben benieuwd naar de verhaallijnen :)

  50. M

    Baal jij er trouwens ook zo van dat Edwin uit gtst is geschreven?
    Onderteken dan deze petitie:
    http://www.petities24.com/edwin_mag_niet_uit_gtst
    Hij kan (waarschijnlijk, niks is onmogelijk in gtst ;p) niet meer terugkomen, maar het is vooral om te laten blijken dat je er van baalt en als respect voor Raynor!

    Er is al meer dan 3000 keer getekend!

  51. rianna

    Ik geloof wel dat dit gtst dit kijkers gaat kosten. In ieder geval mijn moeder, die kijkt niet meer naar vandaag. Het is goed dat er acteurs inkomen van een andere etnische achtergrond, maar waarom een hoofddoek!! Heel veel Turkse meiden zijn al veel vooruitstrevender dan Marokaanse meiden en dragen de doek niet meer. Als vrouw voel ik mij aangesproken, omdat RTL het blijkbaar niet vrouwonteerend vind om een hoofddoek te dragen. Laat juist progressieve Turkse, Marokaanse, Iraanse (you name it) zien.
    Een hoofddoek= nooit frisse wind door je haren voelen = vrijheidsbeperking
    kijken hoelang ik het volhoud maar ik zat me vanavond dood te ergeren. RTL, de nieuwe publieke omroep???

  52. Sara

    @Rianna, Als het ze kijkers scheelt zal het ze vast ook weer kijkers opleveren vanuit een andere hoek. ;)

    Ik zie niet in waarom jouw moeder zo een grote moeite zou moeten hebben met een hoofddoek. Zowel Marokkaanse als Turkse meiden van tegenwoordig studeren, werken, delen hun eigen leven in en kiezen voor de hoofddoek. Je draait het verhaal om door te zeggen dat ze in hun vrijheid zijn beperkt door een doekje waar ze zelf voor hebben gekozen.

    Het zijn kortzichtige papegaaiende mensen als jij en je moeder die hen die hoofddoek willen ontzeggen die deze meiden in hun vrijheid om te kiezen voor een hoofddoek beperken.

    Wat betreft deze 2 dames, ik ben benieuwd! Inmiddels is meerdijk al een groot incestdorp met zo een beetje het grootste criminaliteitscijfer van Nederland en het grootste sterftecijfer. Een culturele twist kan wat afwisseling brengen.

  53. peter en zn meter

    Corianne zo zwart als roet, waar een burka omheen moet.

  54. Jerrold Meijer

    ja ja, dat moet tegenwoordig he.

  55. !#Michael#!

    @ Rianna

    Als je goed gekeken had, dan zag je dat haar zus geen hoofddoek draagt. GTST laat duidelijk twee kanten zien!

    Als jou moeder alleen al niet meer kijkt vanwege 1 hoofdoek, dan snap ik niet waarom ze eerder altijd wel keek.
    Er zitten nog zo’n 24 andere acteurs in de soap. Dus of ze heeft er nooit plezier aan beleefd, of ze laat zich door 1 hoofdoek haar dagelijkse pleziertje ontnemen. Beetje sneu als ze zo racistisch is dat ze hier zo op reageert!

  56. janine

    Kunnen de GTST kijkende kids niet naar een ander forum.. dat van de pvv misschien? Trieste reacties hierboven!

  57. Corianne

    @janine
    donderdag 26 januari 2012 om 8:58

    Ooit van vrijheid van meningsuiting gehoord?

    Het gaat toch HIER om GTST, en niet bij de PVV.

  58. Bijna Carnaval

    Wat een gezeik alweer zeg.

  59. rianna

    wow je kunt ook nergens meer kritiek op hebben of je bent een papegaai en een PVV stemmer. Ik ben geen van beide, dus wie is hier kortzichtig. Nouja, laten we de kijkcijfers maar beslissen. We zullen het antwoord wel hebben na 1 a 2 maanden. Ik denk niet dat er veel kijkers bijkomen hoor vanuit de Islamitische hoek. Lucas zit er nog steeds in en die heeft vast straks een nieuwe vriend.
    Trouwens wisten jullie dat een zender (van de publieke omroep) voor elk uitgezonden fragment over iemand met een ander etnische achtergrond extra geld krijgt! Veel Nederlanders weten het niet, maar sla de Staatscourant er maar op na. Dus beste mensen, ik papegaai niet zomaar wat, maar raadpleeg gewoon bronnen. Wil graag weten wat Den Haag met de belastingcenten doet.

  60. rianna

    Trouwens ben bijna afgestudeerd aan de universiteit dus niet alleen zogenaamd tokkie/PVV tuig is tegen de hoofddoek. Heel veel van mijn medestudenten zijn tegen de hoofddoek en vinden dat er meer tegen gedaan moet worden en tegen halal slachten. Helaas durft niemand ervoor uit te komen, omdat iedereen je meteen neersabeld en bestempeld als PVV-er (waar trouwens niks mis mee is). Dus we houden ons mondje in het echte leven, want daar is iedereen politiek correct. Maar het liefste schreeuw ik van de daken: “weg met Halal, en die hoofddoek.” Als ik iemand met een hoofddoek zie denk ik alleen maar zielig, en die eet straks een ritueel geslacht dier. Sorry kan er echt niks anders van maken.

  61. diana

    ludo lorena robert nina en charlie hebben in een rolstoel gezeten

  62. Sara

    @ Rianna, dan ben jij bij deze het bewijs dat het nederlandse schoolstelsel rampzalig faalt.

    Jouw kritiek is ongegrond en niet bepaald sterk beargumenteerd.

    Je bewijst wederom je kortzichtigheid door er van uit te gaan dat moslims niet naar GTST kijken omdat er een homo in zit. Genoeg moslims die kijken, ondanks de homo’s, de incest, de vrijscenes en alle andere vunzigheid waar we met zijn allen iedere avond 20uur van smullen.

    Dat halal slachten kunnen we nog begrijpen maar waarom jij en je zogenaamde medestudenten tegen de hoofddoek zouden moeten zijn is mij een raadsel. Sinds wanneer heeft een doek iemand ooit kwaad gedaan. Ik heb je onzin over onderdrukking eerder al ontkracht, dan vraag ik me af welke redenen er over blijven om tegen de hoofddoek te zijn?