Weinig kijkers voor dure tv-show Secret Story
De kijkcijfers van zondag 13 februari 2011 (SKO)
Secret Story (NET5, 21:13) – De nieuwe realityshow Secret Story, het duurste tv- programma van de SBS Groep in jaren, is zondag met slechts 541.000 kijkers (madl: 7.6%) van start gegaan op Net 5. Dat is niet genoeg voor een plaats in de lijst van 25 best bekeken programma’s op zondag. Recht tegenover Secret Story, wisten vier zenders meer kijkers te boeien. Het best bekeken concurrerende programma was de TROS TV Show op Nederland 1. Daar keken 2,1 miljoen mensen naar.
Met de behaalde score van Secret Story, verbetert Net 5 haar marktaandeel op zondag, maar indrukwekkend zijn de cijfers niet. Concurrent RTL 5 wist op hetzelfde tijdstip meer kijkers te boeien met de Amerikaanse serie CSI Miami, dat veel goedkoper is om uit te zenden. Die serie noteerde 560.000 kijkers.
Boer Zoekt Vrouw (KRO, Ned1, 20:23) – Het datingprogramma Boer Zoekt Vrouw is weer onder de grens van vijf miljoen kijkers gedoken. Drie weken lang bevond de tv-show van Yvon Jaspers zich daarboven, maar sinds vorige week levert de KRO kijkers in. Waar Boer Zoekt Vrouw twee weken geleden een kijkcijferrecord behaalde met 5,2 miljoen kijkers, zaten er vorige week nog 5,1 miljoen kijkers voor de buis. Deze week namen 4.997.000 kijkers (madl: 57.6%) de moeite om in te schakelen op de avonturen van een stel single boeren.
Zo: Raymann (NTR, Ned1, 23:07) – De terugkeer van Jörgen Raymann op de late avond van Nederland 1 heeft zondag weinig kijkers opgeleverd. De eerste aflevering van zijn programma Zo: Raymann wist een publiek van 369.000 kijkers (madl: 9.1%) te boeien. Daarmee was Zo: Raymann het slechtst bekeken Nederland 1-programma op zondagavond. In de eerste uitzending van Zo: Raymann was onder meer Corry Konings te gast. Ze vertelde aan Tante Es over haar liefdesleven.
Top 15 01. Boer Zoekt Vrouw (Ned1) 4.997.000 02. Journaal 20:00 (Ned1) 3.748.000 03. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 2.974.000 04. TROS TV Show (Ned1) 2.063.000 05. Schaatsen WK Allround (Ned3) 1.839.000 06. Hart van Nederland (SBS6) 1.229.000 11. Marathon Schaatsen (Ned1) 762.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 33.1% 2. Ned3 / 14.0% 3. RTL4 / 10.0% 4. SBS6 / 9.8% 5. Ned2 / 4.6% 6. NET5 / 4.4% 11. Nick / 0.7% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) Publieke Omroep 51,7 % RTL Nederland 19,2 % SBS Groep 17,0 % |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |