Magere kijkcijfers voor eerste liveshow Secret Story


De kijkcijfers van donderdag 17 februari 2011 (SKO)

Foto: SBSSecret Story (NET5, 20:31) – De eerste liveshow van het realityprogramma Secret Story werd donderdagavond door 274.000 kijkers (madl: 4.0%) bekeken op Net 5. Daarmee was het programma van Bart Boonstra en Renate Verbaan een van de slechtst bekeken uitzendingen van de avond. Zes van de tien grote tv-zenders wisten op hetzelfde moment meer kijkers te boeien. Het best bekeken programma bij de concurrentie was Wie is de Mol met bijna 1,6 miljoen kijkers.

Secret Story is de duurste SBS-productie in jaren. De scores vallen tot nu toe wat tegen, maar daar trekt Renate Verbaan zich niet veel van aan. “Of iets wel of niet scoort heeft niet altijd te maken met degene die het programma presenteert. Net 5 heeft nu eenmaal een poosje wat minder op de radar gezeten bij de kijker. We zijn nu aan het bouwen aan de zender“, gaf de presentatrice eerder aan.

Wie is de Mol (AVRO, Ned1, 20:32) – Wie is de Mol speelt zich ook dit jaar af in het verre buitenland: El Salvador en Nicaragua. Het lijkt een ongeschreven wet dat Wie is de Mol in het buitenland moet worden opgenomen. “Dat is niet helemaal waar“, zegt eindredacteur Anton Jongstra in Mikro Gids. “In de Spaanse en Australische versies van het programma zijn wel seizoenen in eigen land opgenomen. Maar dat de Nederlandse versie altijd ver weg wordt gemaakt, is toch leuk? Het is mooi om naast een spannend programma een ander land te kunnen laten zien.” Wie is de Mol werd donderdag door 1.563.000 kijkers (madl: 22.3%) bekeken.

The Only Way Is Essex (NET5, 22:02) – Goed nieuws voor realityfans, want Net 5 heeft op de donderdagavond met twee nieuwe realityprogramma’s gelanceerd. In de realityserie The Only Way is Essex draait het om een groep Britse en knappe jongeren. Hun leven speelt zich vooral af in hippe nachtclubs, nagelsalons en zonnebankstudio’s en wist donderdag een publiek van 148.000 kijkers (madl: 2.6%) te boeien. Aansluitend stond Pineapple Dance Studios op het programma. De tv-reeks over een dansstudio ging van start met 153.000 kijkers.

Top 15
01. Wie is de Mol (Ned1) 1.563.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.442.000
03. Journaal 20:00 (Ned1) 1.372.000
04. Anderlecht – Ajax (RTL7) 1.125.000
05. Lille – PSV (RTL7) 1.116.000

06. Twee voor twaalf (Ned2) 1.114.000
07. RTL Boulevard (RTL4) 1.100.000
08. Dubbeltje op zijn kant (RTL4) 1.063.000
09. Journaal 18:00 (Ned1) 1.058.000
10. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.017.000

11. Pauw en Witteman (Ned1) 995.000
12. De Wereld Draait Door (Ned3) 980.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 969.000
14. EenVandaag (Ned1) 941.000
15. Editie NL (RTL4) 904.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 16.9%
2. RTL7 / 16.2%
3. RTL4 / 15.5%
4. SBS6 / 9.9%
5. Ned2 / 8.2%

6. Ned3 / 6.6%
7. RTL5 / 3.7%
8. NET5 / 3.2%
9. Vero / 3.2%
10. RTL8 / 2.0%

11. Discov / 0.9%
12. N.geog / 0.9%
13. Nick / 0.8%
14. Eurosp / 0.4%
15. MTV / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
RTL Nederland 37,4 %
Publieke Omroep 31,7 %
SBS Groep 16,3 %
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen