1,3 miljoen kijkers voor Mooi! Weer De Leeuw

Geplaatst op Sun 29 Apr 2007 om 10:28


De kijkcijfers van zaterdag 28 april 2007 (SKO)

Mooi! Weer De Leeuw (VARA, Ned1, 20:25) – De bekende televisieregisseur Guus Verstraete noemt Mooi! Weer De Leeuw de spannendste televisie die hij ooit heeft gedaan. “Je kunt echt geen moment verzwakken“, vertelt hij in De Telegraaf. “Wat ik altijd in mijn werk heb geprobeerd, is om de kijker thuis het gevoel te geven dat-ie er de volgende keer bij wil zijn. Het is emotie naar de huiskamer brengen. Zo zie ik in de ogen van Paul dat er iets kan gebeuren.

Verstraete vervolgt: “De geestige opmerking die daarop volgt, moet goed in beeld worden gebracht. Heel close. Vooral bij humor geldt dat gevoel voor timing belangrijk is. Één foute schakeling in een grap en de grap is weg. Kijken en luisteren is het belangrijkste wat je moet doen als regisseur. Goed op gezichten letten. Het is ook heel spannend omdat bij Paul helemaal niks vast staat. Eigenlijk is het een grote improvisatieshow van honderd minuten. We repeteren in de middag ook zonder Paul. Natuurlijk maken we wel een draaiboek, maar de volgorde die daarin staat, geeft geen garantie dat het ook daadwerkelijk zo zal gaan. Paul gaat van de hak op de tak. Dat maakt het onverwacht. En in die spanning voel ik me thuis.” Mooi! Weer De Leeuw werd zaterdag door 1.302.000 kijkers (madl: 27.7%) bekeken.

Blauw bloed (EO, Ned2, 19:30) – Prins Willem-Alexander vierde vrijdag zijn veertigste verjaardag. Zelf vond Willem-Alexander het geen bijzondere verjaardag, vertelt royalty-verslaggever Jeroen Snel van het EO-programma Blauw Bloed aan TVgids.nl. “Hij gaf aan het niet te willen vieren. Er stond zelfs in eerste instantie een afspraak in zijn agenda. Hij zou naar een feestje van de hofleveranciers in Amsterdam gaan.” Onlangs werd bekend dat hij zijn verjaardag wel degelijk gaat vieren. “Op 1 september is er een groot feest in Paleis ‘t Loo waarvoor alle Europese royals worden uitgenodigd. Dat zal vooral de jonge generatie zijn, zoals Mary en Frederik van Denemarken, Philippe en Mathilde van België en Haakon en Mette-Marit van Noorwegen.” Snel denkt dat de prins dan weinig presentjes zal krijgen. “Volgens protocol geven de royals bij elk officieel bezoek al geschenken aan elkaar, dus denk ik dat hij het helemaal niet erg vindt als de gasten bij deze on-officiële gelegenheid een keertje overslaan.” Blauw Bloed trok zaterdag 514.000 kijkers (madl: 14.2%).

Clubvoetbal Insite (RTL7, 18:05) – Ajax, Feyenoord en PSV bieden sinds zaterdag een blik achter de schermen in het RTL 7-programma Clubvoetbal Insite. Kampioenskandidaat nummer één, AZ, is niet in het programma te zien. De reden voor het ontbreken van de Alkmaarse club is heel simpel, zegt Boudewijn van Schaik, programmadirecteur van RTL 7, in de GPD-bladen. “Ajax, PSV en Feyenoord klopten pas een maand of twee geleden bij me aan met dit programmavoorstel. We hebben toen besloten om met deze drie clubs een soort try-out reeks van zes afleveringen te doen, die loopt tot en met de play-offs. Bij een mogelijke voortzetting van het programma in het najaar is AZ wat mij betreft welkom. En ook wat betreft Ajax, PSV en Feyenoord, zo hebben ze me verzekerd.” De tv-afdelingen van Ajax, Feyenoord en PSV leveren elk ongeveer een kwartier aan materiaal aan, dat bij RTL Productions tot één geheel wordt gesmeed. De clubs bepalen dus zelf over de inhoud. “Maar dat zal heus niet alleen maar hosanna zijn. In het geval van PSV kun je natuurlijk niet heen om en reportage over de diepe ontgoocheling bij fans, spelers en trainers na het gelijkspel tegen Utrecht.” Clubvoetbal Insite scoorde 55.000 kijkers (madl: 2.2%).

KijkcijfersTop 15
01. Mooi! Weer De Leeuw (Ned1) 1.302.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.250.000
03. Hart van Nederland (SBS6) 1.068.000
04. Dit was het nieuws compilatie (Ned1) 977.000
05. Lotto Weekend Miljonairs (RTL4) 916.000

06. Kassa (Ned1) 846.000
07. Raymann is laat (Ned1) 767.000
08. So you wannabe a popstar? (SBS6) 716.000
09. Kinderen geen bezwaar (Ned1) 711.000
10. Shownieuws (SBS6) 707.000

11. Journaal 18:00 (Ned1) 691.000
12. Dancing with the stars (RTL4) 655.000
13. Studio Sport (Ned1) 635.000
14. Wegmisbruikers (SBS6) 585.000
15. Groeten terug (SBS6) 554.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. Ned1 / 19.9%
2. RTL4 / 13.4%
3. SBS6 / 11.2%
4. Ned2 / 6.9%
5. NET5 / 5.9%
6. RTL5 / 5.3%
7. Ned3 / 5.1%
8. Vero / 4.5%
9. RTL7 / 4.4%
10. Tien / 3.3%
11. Discov / 1.0%
12. Nick / 0.6%
13. Box / 0.6%
14. Eurosp / 0.6%
15. MTV / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep
1. Publieke Omroep 31,9%
2. RTL Nederland 23,1%
3. SBS Groep 21,6%

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)








77 Reacties op “1,3 miljoen kijkers voor Mooi! Weer De Leeuw”


  1. Gert

    Misschien dat Tien in het najaar eindelijk de felbegeerde derde zender van Nederland gaat worden. Dat is dan het derde jaar van Tien. John de Mol zei zelf bij de start van Talpa dat als hij niet binnen drie jaar bij de drie grootste zenders van Nederland zou horen, hij zijn tv zender als een mislukking zou beschouwen. Als ze slim zijn lanceren ze deze zomer ook heel veel nieuwe programma’s, want er is geen EK of WK of Olympische spelen. Alle andere omroepen gaan herhalen, dus kan Tien doorstoten met nieuwe dramaseries, shows en leuke Nederlandse zomerprogramma’s.

  2. tom

    in alle bladen en zelfs teletekst vande nos staat dat maandag om 19u30 ned 3 weer dwdd is, terwijl er vrijdag duidelijk werd gezegd dat het de laatste aflevering is.

  3. Gert

    Oorlog in gouden kooi!

    door Wilma Nanninga

    AMSTERDAM – Het is echt oorlog in de Gouden Kooi. De real life soap van John de Mol is donderdag op vrijdagnacht zo uit de hand gelopen dat een van de eerste bewoners Brian dreigde zelfmoord te plegen…

    Brian betrapte na een gezellige avond zijn liefje Amanda in het bed van tegenstander Huub en ging uit zijn bol. Amanda sloeg hem in het gezicht en Brian probeerde wanhopig contact te krijgen met de redactie van het programma. Terwijl Huub met ontbloot bovenlijf om hem heen danste probeerde Brian zich te beheersen. Natasia riep om hulp maar de situatie werd, terwijl het strijdtoneel zich van de slaapkamer naar buiten en de salon verplaatste, alleen maar heftiger. In een telefoongesprek met de redactie hoor je dat Brian uiteindelijk aankondigt zelfmoord te plegen omdat een en ander wordt gemanipuleerd en Huub een streepje voor zou hebben bij de programmaleiding.

    Alle bewoners hebben nu een drankrestrictie opgelegd gekregen.

    Link:

    http://www.telegraaf.nl/prive/62744291/Oorlog_in_gouden_kooi!.html?p=6,1

  4. Theo

    Gouden Kooi is van hetzelfde niveau als John de Mol.

    White trash.

  5. wim

    ik las deze week dat de cijfers van het NOS journaal niet meer zijn geweest wat het altijd is geweest, maar als ik nu de cijfers van het RTLnieuws van gisterenavond zie! amper een half miljoen nou nou

  6. HIJ

    Die Huub gaat nu echt te ver.

  7. Johan

    Nou, AZ hoeft niet rouwig te zijn dat ze niet in dat Clubinsite zitten, http://www.az.tv vind ik persoonlijk de beste site van de clubs

  8. Johan

    ik zou liever in 1 huis met de Hofstadgroep zitten dan bij dat GoudenKooi-geteistem

  9. Chiel

    Q: in alle bladen en zelfs teletekst vande nos staat dat maandag om 19u30 ned 3 weer dwdd is, terwijl er vrijdag duidelijk werd gezegd dat het de laatste aflevering is.

    Als je dan verder leest zie je dat het HOOGTEPUNTEN zijn, slimpie. Volgende maand op dat tijdstip 12 steden 13 ongelukken…

  10. Hans

    Als een kandidaat in De Gouden Kooi dreigt met zelfmoord is dat toch fantastisch! Dat gaat wel scoren!

  11. Tom

    Quote van John de Mol bij de start van De Gouden Kooi:

    “Net als fysiek geweld is ook geestelijk geweld in De gouden kooi absoluut verboden. Wie zich er herhaaldelijk schuldig aan maakt wordt eruit gezet. En daar zien psychologen op toe. Ik durf te zeggen dat De gouden kooi kinderen beter zal laten zien hoe mensen met elkaar om moeten gaan dan al die Postbus-51 spotjes. Het is een mini-uitvoering van het echte leven. Met harde maatregelen voor overtreders.”

  12. Marcel

    De show van Paul de Leeuw was weer geweldig en ook de afterparty was geweldig.

  13. Theo

    Echt veel belangstelling was er niet voor TV kijken gisteren, maar dat lijkt me begrijpelijk.
    Toch een miljoen (!!) kijkers voor een compilatie van DWHN op NED1. Jammer dat “Groeten terug” zo wegzakt.

  14. Simon

    Dat Clubvoetbal Insite gaat dit najaar dus niet terugkomen…

  15. Simon

    @ Chiel
    Katja zei in DWDD dat zei op dat tijdstip zou komen met haar ‘Smarter worden in een week’-programma.

  16. Erwin

    Ridder Paul had weer een prima uitzending waarin regisseur Guus Verstraete in het zonnetje werd gezet. Wel minder kijkers, maar er is zoiezo gisteren weinig TV gekeken, maar ja, keek eens naar buiten, lijkt me duidelijk…

  17. Chiel

    Q: Katja zei in DWDD dat zei op dat tijdstip zou komen met haar ‘Smarter worden in een week’-programma.

    Ja, dat klopt toch ook gewoon. Ze zei (wel vreemd overigens) niet welke week.

  18. Hans Anders

    @post 4,Theo

    White Mediapark Trash!!

  19. Tjedde

    De show van Paul de Leeuw was weer geweldig en ook de afterparty was geweldig.

    Het was helemaal niet geweldig het was gewoon een incestieus verjaardagspartijtje voor Guus. Niets mis mee, maar het is niet juist omdat met publieke centen te doen.

  20. Frits

    Post 9 : morgen HOOGTEPUNTEN uit dwdd :lol:

  21. Atmos

    Dancing with the stars gaat ook lekker.
    Gaan hier nu ook al 2 paren gelijk naar huis :)

  22. Johan B.

    Heb zelf de afgelopen weken niet of nauwelijks gereageerd. Deels omdat ik nauwelijks tv heb gezien, niet alleen door het mooie weer overigens, en anderszijds weten de vaste lezers van deze rubriek al dat Frits zelf een debiel 1e klasse is. Wel begin ik de neiging te voelen om wederom met trots mijn slogan te melden: NATUURLIJK KIJK IK GEEN DGK, JIJ TOCH OOK NIET!. Ofewel, ik kon deze neiging niet weerstaan. Maar even serieus, het heeft geen zin om enkel naar kijkcijfers te kijken. De marktaandelen zeggen meer. Overigens heel slim van de PO om te stoppen met ONM (binnenkort) en DWDD gelet op het fraaie weer en de feestdagen. De kijkcijfers in de vooravond lopen altijd sterk terug in de maand april en mensen hebben geen zin meer om vervolgseries te kijken. Wat heb ik dan wel gezien de afgelopen week. Top Gear, schitterende aflevering, dinsdag CL-voetbal(ManU-AC Milan), voetbal zoals voetbal bedoeld is en gisteravond op Canvas “Judge John Deed”.
    Verder bijna elke avond gedeeltes van P & W, nieuw werkwoord voor Van Dale “sonjabakkeren/ het gesonjabakkereer” en 6-uur journaal op 1.
    Tot zover mijn korte zomerse bespiegelingen in deze “ik kijk selectief” periode.

  23. EL-G

    Ik denk dat de PO er helemaal niet slecht aan doet omhet zomerseizoen eerder in te starten…!!! je ziet gewoon qua weer dat ‘t veel eerder in ‘t jaar warmer word, de zon schijnt en dus minder mensen voor de buis blijven zitten…

    Kijk naar Dancing with the Stars: amper 650.000 kijkers! Meer dan ‘t dubbele scoorde ze vorig jaar. Denk dat de alle omroepen er verstanding aan doen om de grens van zomer- en winterprogrammering beetje gaan verschuiven en niet meer zoals “vroeger” de winterprogrammering van september tot en met mei liep. en de laatste jaren bij de commerciele de maanden januari en februari als herhaal maanden waren omdat de consument/kijker toch geen ‘grote’ boodschappen doet volgens ‘het boekje’ van de adverteerders.

    trouwens hulde aan de PO!! vannacht de nacht van de popmuziek gezien!! Heerlijk! een heeft nog aardig gescoord voor dat tijdstip! 238.000 kijkers, marktaandeel van 14,5%!!! Had eerlijk gezegd op veel minder gerekend: rond de 80.000 kijkers.

  24. Hi hi hi

    Comedy Central start op 30 april
    The Box stopt ermee. De voormalige muziekzender, die sinds december alleen nog een comedyprogrammering heeft, wordt vervangen door de nieuwe zender Comedy Central. Comedy Central zendt vanaf 30 april uit tussen 20.00 uur ’s avonds en 02.00 uur ’s nachts en deelt het kanaal met kinderzender Nickelodeon.

    Op 30 april tussen 20.30 uur en 22.30 uur trapt cabaretier Leon van der Zanden af met zijn theatershow ‘Zwarte Hond’. In het twee uur durende programma dat nog niet eerder op tv vertoond is, gaat Van der Zanden op zoek naar de waarheid.

    The Box werd bekend omdat het kijkers de mogelijkheid bood videoclips per telefoon aan te vragen. De zender hield hier in december mee op omdat het concept volgens eigenaar MTV inmiddels verouderd zou zijn. In de avonduren bleef The Box wel nog comedy’s zoals ‘The fresh prince of Bel-Air’ uitzenden.

    De avondprogrammering van The Box wordt nu dus vervangen door Comedy Central, dit is een, van oorsprong Amerikaans, all-comedy netwerk dat onderdeel uitmaakt van MTV Networks. De zender behoort in de Verenigde Staten tot de Top 10 best gewaardeerde televisiezenders onder volwassenen tussen de 18 en 49 jaar.

    De zender brengt Amerikaanse en Britse programma’s als Saturday Night Live, Scrubs en Peep Show. Ook gaat het kanaal nationale producties uitzenden, waaronder de Nederlandstalige versie van het programma Badly Dubbed Porn. [Radio.NL]

  25. Chiel

    Jammer dat het gewoon niet in de gidsen vermeld staat! Belachelijk!

  26. Kijker nr 263

    Zijn jullie ook zo blij met wat ‘mediamagnaat’ John de Mol ons de afgelopen 2 jaar heeft gebracht?

    Die man is een schande.
    Dat is het.

    een Low life schande….

  27. Sandra

    Weet iemand waar ik de uitslagen kan vinden? Want bij een poole heb ik gestemd dat AZ kampioen wordt. Ik kan alleen nergens de uitslagen vinden, dus als iemand een link heeft.

  28. Atmos

    Teletekst 820 doet wondere :)

  29. Atmos

    Teletekst 818 doet wondere :)

  30. Anonymous

    Bedoel 818

  31. Sandra

    Ja, ik heb het al gezien. AZ staat met 1-1 gelijk. PSV staat met 2-1 voor. En Ajax staat met 1-0 voor. Als die stand zo blijft wie wordt er dan kampioen?

  32. Mike

    Buitenlandse media zijn ook er ook al op gedoken:

    Dutch reality show contestant threatens to commit suicide on TV

    Dutch free to air TV station ‘’Tien’’ owned by media tycoon John de Mol, inventor of Big Brother, has gone too far according to Dutch TV audiences and critics, with it’s new reality format ‘’De Gouden Kooi’’ (The Golden Cage), when contestant Brian threatened to kill himself on television after being driven to madness by another candidate.

    In the show a group of contestants live in an enclosed luxurious mansion. Through psychological warfare, they try to get each other to move out. The last contestant standing gets the 2,5 million dollar estate and a trust fund in order to become financially independent for life.

    Male contestant Huub intoxicated female contestant Amanda two days ago and tried to sexually abuse her. Contestant Brian considered Amanda to be his girlfriend and discovered the couple in one of the estate’s bedrooms. The situation got out of hand and a massive fight resulted in Brian’s announcement to commit suicide. TV station ‘’Tien’’ quickly stopped the live internet streams and removed all footage from the show’s website http://www.goudenkooi.tv, hoping to cover up the events that that had taken place in the middle of the night, not knowing that several shocked internet users had recorded the events and placed them on You Tube.

    After becoming a billionaire through the sales of his TV production company Endemol to the Spanish owned Telefonica, John de Mol set up his Dutch television station ‘’Tien’’ in 2005. Many Dutch TV celebrities followed his ambitions. With almost unlimited funds he also required the exclusive rights for all Dutch soccer competitions, previously owned by Dutch public broadcaster NOS. The station was destined to wipe out all competition with prestigious drama series, entertainment shows and reality formats, including John de Mol’s invention Big Brother.

    Dutch TV audiences did not respond accordingly and the station didn’t manage to conquer the market as intended. In an attempt to get things of the ground, John de Mol formed a team of format specialist to come up with the next Big Brother that would take reality TV to a next level. The result was ‘’De Gouden Kooi’’ (The Golden Cage). Since its kick off, the show hasn’t been able to attract massive audiences, therefore the TV station constantly adapted the format and changed contestants to spice up events. Success in The Netherlands was essential since John de Mol planned world wide sales of the new TV format, as he did with Big Brother, the basis of his enormous wealth. American TV station ABC has already acquired the rights to The Golden Cage and is planning to start production for the US market this year.

    Dutch TV audiences already responded negatively to the changes in the format, which included unlimited visits of prostitutes in the mansion for the male contestants, since the footage of these visits was aired in a daily 7.30 PM episode of the reality show on free to air television. The Dutch parliament had already posed serious questions before and after the show’s launch. Several parliamentarians questioned ministers about the effects that the show could have on children and society. Bound by the lack of legal restrictions, there was nothing that the Dutch government could do to interfere.

    Now the outrage in The Netherlands is complete due to the TV station’s attempts to censor the recent events.

    Streams of the events at:

    http://www.youtube.com/watch?v=YSKOB2bz31A&NR=1

    http://www.youtube.com/watch?v=VHCuA0PLdsI

  33. Atmos

    Zie pagina 819
    Ajax nu helaas boven aan :(

  34. Sandra

    Nu PSV! PSV met 5-1 voor, met nog 13 minuten te gaan!

  35. EL-G

    extra langen De Wedstrijden volgens talpa.tv… van 18.00 tot 21.30 ipv 19.00 tot 20.30

  36. Patrick

    Pff spannend niet normaal!

  37. Sandra

    PSV kampioen, helaas geen AZ of Ajax. AZ staat met 3-2 achter. PSV 5-1 voor. En Ajax met 2-0 voor.

  38. Goochem

    Misschien ‘s overwegen een abo te nemen op Veronica Magazine?
    Volgende week hoogtepunten DWDD, de week erna op die plek Katja met get smarter in one week, gevolgd door 12 steden…
    En die week daarna de zomerse versie van DWDD, de zinderende zomer…

    En jammer genoeg is PSV kampioen geworden… net diegene die het niet verdient, deze Ajacied had het dan liever aan AZ gegund… jammmer, jammer, jammer… pluspuntje is dat feyenoord met 5-1 is ingemaakt en op de 7e plek is geëindigd :D

  39. wim

    vanavond voor mij geen wedstrijden, heb alles gevolgd op de radio bij NOS langs de lijn.
    dit is tien maal spannender dan de TV.
    denk ook dat de wedstrijden niet bijster hoog zullen scoren

  40. Anonymous

    In Juni de woensdagavond van RTL5 veranderd:
    2030 Baantjer Classic
    2130 The Unit

  41. Simon

    @ Goochem
    Over Veronica Magazine gesproken… Ik kon een aanbieding invullen. Ik kreeg het dan een half jaar voor maar € 10,-. Nu ben ik die alleen kwijtgeraakt :( :? :P :lol:

  42. wim

    wordt de woensdagavond van RTL5 inderdaad om van te smullen, maar dan met een vieze nasmaak.
    gewoon heel oude baantjer afleveringen, wat een gemakzucht daar bij dar RTL.

  43. Anonymous

    Heb zojuist even naaqr de wedstrijden zitten kijken, maar wat een debielen daar bij tien.
    Heel nederland weet al wie er kampioen is geworden, of via de radio, het nieuws op tv, en via teletekst, maar iedereen wist het al.
    en wat doen ze bij de wedstrijden ze maken er een schakelprogramma van om de spanning er in te houden, dus van het ene veld naar het andere.
    Ik heb al veel onzin op tv gehoord en gezien maar dit slaat alles.

  44. [dannyºlinkers).nl

    @Anonymous
    :P :lol:

  45. allix

    Het was dommer geweest als Tien de samenvattingen los achter elkaar had uitgezonden.

  46. JM

    @ anonymous
    tuurlijk is dit logisch om het zo te doen! Dit is toch de leukste manier om het te zien…jezus wat kunnen nederlanders zeiken; zenden ze het als laatste uit is het niet goed; zenden ze de top 3 achter elkaar uit; drie kwartier zonder reclame is het nog niet goed

  47. Greg

    /In Juni de woensdagavond van RTL5 veranderd:
    /2030 Baantjer Classic
    /2130 The Unit

    Klopt dit????

  48. Anonymous

    Heb zojuist even naar MWDL “the day after” zitten kijken, maar wat een mongolen (zie ook foto) daar bij Ned1.
    Ik heb al veel onzin op tv gehoord en gezien maar dit slaat alles.

  49. yossarian

    @Anonymous: wat een onzin. Het was juist een briljante uitzending. Heerlijke feelgood-televisie.

  50. yossarian

    P.S. MWDL, DWDD, DWHN. Waarom gebruikt iedereen hier die irritante afko’s?

  51. Chiel

    Omdat deze algemeen bekend zijn, net als GTST (goede tijden) ONM (onderweg naar morgen) DWDD (de wereld draait door) en BLVD (boulevard)

    MWDL = mooi weer de leeuw
    DWDD = de wereld draait door
    DHWN = dit was het nieuws

  52. Theo

    @yossarian

    Afko’s (??) :lol:

    Duidelijk een gevalletje “Kut, wat heb ik een hekel aan schuttingtaal”

  53. yossarian

    @Chiel & Theo: LOL! ;-)

  54. René[van Gee]

    @yossarian
    Er is niets meer briljant aan de uitzendingen van Paul de Leeuw. Na 20 jaar is het zo voorspelbaar geworden. Maar ja, dat vinden Nederlandse kijkers leuk, want als die ergens een hekel aan hebben is al er plotseling veranderingen ontstaan, dan word het gepeupel onrustig en gaan zij zich ongemakkelijk voelen.

    Nederlanders pretenderen avontuurlijk te zijn, maar ondertussen is het een vastgeroest volkje. Eng hoor.

    Zo nu op naar de Koninginnedag met z’n allen want dat doen we ook altijd zo. brrrrr.

  55. wim

    ik heb het gisteren nog voorspeld, geen hoge kijkcijfers voor de wedstrijden.
    de spannendste ontknoping sinds het bestaan van het betaalde voetbal, en tien presteerd het om MAAR 1,5 kijkers te trekken.
    zelfs studio voetbal dat geen beelden mag uitzenden, hoeft het maar met 400.000 kijkers minder te doen.

  56. Anonymous

    Renee van Geel alsik jou was ging ik vandaag nog uit dit enge landje weg.

  57. Theo

    Prachtige kijkcijfers voor Tien ondanks de versnippering.
    1 op de 3 Nederlanders keek naar de wedstrijden.
    Met een marktaandeel van 23.5% laten ze NED1 met 16.1% heel ver achter zich.

  58. wim

    theo lees post 55 nou eens goed en ben gewoon eerlijk dat het super slechte cijfers zijn voor z’n ontknoping, en kom niet met het smoesje van marktaandeel.
    normaal gesproken is het aandeel met z”n competitie einde zeker 75%.
    en jou stelling dat als 16% naar ned1 kijkt en 23% naar de wedstrijden (hoe slecht die dan ook zijn ) de wedstrijden prachtige cijfers heeft dat
    is natuurlijk zout in je eigen ogen strooien.

  59. Martijnjdd

    Snap je het nou echt niet wim?!
    Tien scoort 1,5 miljoen kijkers (gemiddeld) tussen 18.00 (!!) en 21.30 uur. Dat is een uitzending van 3,5 uur. Nergens stond er in de gids vermeld dat deze uitzending al om 18.00 uur startte. Als de kijkers pas om 19.00 uur inschakelden (en dat lijkt niet meer dan logisch), heeft dit zeer grote invloed op het gemiddelde.
    En je stelling dat 75% van de Nederlandse kijkers de verrichting van het voetbal moet volgen in deze ontknoping is ronduit lachwekkend te noemen.

    Wie strooit nou wie (moedwillig) zout in de ogen …

  60. tsja

    wat een gelul over cijfers. Feiten daar gaat het om. Een marktaandeel van 34% in 2049 over een programma van 3 1/2 uur is echt top. Gemiddeld 1.5 miljoen kijkers over 3 1/2 uur ook. Dat de top dan vele malen hoger ligt tijdens de samenvattingen van de top 3 is logisch. Dus Wim…feiten! Van Super slechte cijfers kan dus geen sprake zijn. Van Super goede wel. Eén op de 3 Nederlanders, zoals Theo zegt, keek 3 1/2 uur lang naar De Wedstrijden. Dat is echt fantastisch voor Tien. Dat haal je makkelijker met een programma van 1 uur dan van 3 1/2 uur! Nogmaals, feiten!

  61. wim

    voor mij telt dat er gewoon veel minder mensen kijken naar het voetbal dan ooit is gebeurt, en in ogenschouw genomen wat een belang er gisteren op het spel stond is het bedroefend dat maar 1,5 miljoen mensen de moeite namen om te kijken.
    ik ben ook benieuwd hoe men bij de KNVB op deze cijfers terug kijkt, want die kunnen toch hier ook niet bkij mee zijn.

  62. wim

    bkij moet blij zijn

  63. Simon

    @ Wim
    Alsof de NOS ooit 75% madl heeft gehad :cab:

  64. wim

    even een aanvulling op post 61.
    inderdaad voor tien zijn dit goede cijfers maar bij studio sport zou men zich de ogen uit de kop schamen.

  65. wim

    zeker weten

  66. tsja

    Beste Wim, jij snapt er helemaal niks van. 1.5 miljoen kijkers GEMIDDELD over een programma van 18:00 tot 21:30. Dan mag je verwachten dat de piek [tussen 19:00 en 20:00 met Ajax, PSV en AZ] vele malen hoger ligt. Het programma van 18:00 tot 19:00 zal slecht zijn bekeken [want onaangekondigd] en haalt het gemiddelde omlaag. Hetzelfde voor het slotstuk vanaf 20:30 tot 21:30 [want minder belangwekkend voetbal]. Wat jij dus doet is stemmingmakerij op basis van emotie en niet op feiten! Mag van mij maar is wel jammer als je er zelf in gaat geloven. Ga lekker naar buiten en geniet van de mooie dag in plaats van dit soort zinloze posts achter te laten!

  67. [dannyºlinkers).nl - 1 mei weer bereikbaar

    @Simon:

    -2002: NOS Studio Sport (hoogste madl.) 55,7% – 3.607.000 [aantal kijkers]
    -2003: NOS Studio Sport 54,8 – 3.750.000
    -2004 NOS Studio Sport 53,4 – 3.777.000
    -2005 NOS Studio Sport 56,4 – 3.933.000

    Dit zijn cijfers die Tien (marktaandeel, maar ook kijkers) nog nooit heeft gehaald, in ieder geval niet in 2005,2006 of in Maart dit jaar. Zelfs Studio Sport op zondag deel 2 met de kleinere clubs heeft nog 2.737.000 kijkers weten te boeien in 2005 (hoogste).

  68. mari

    @tsja

    daar zit je dan met je mooi verhaaltje

  69. Johan

    het is gewoonn een lachertje, die cijfers van het voetballen, om 18.54 stond de teller op 850.000

  70. Anonymous

    1800 325.000
    1900 3.000.000
    2030 2.000.000

  71. Erwin

    Mooie cijfers voor Tien, Voetbalvrouwen blijft ook lekker op niveau. Men mag tevreden zijn. Peking Express deed het trouwens ook niet slecht.

  72. Jeffrey

    @danny,

    De meeste mensen zijn gewoontedieren en gooiden de tv om 19.00 uur op Nederland 2. Dat dat bij tien niet gebeurd is inmiddels wel bewezen. Je kan echter niet alleen tien de schuld geven van het feit dat er zo weinig mensen kijken. Mensen geven het voetbalprogramma geen kans en gaan af op negatieve praat van anderen. Zo kan ik ook wel iets de grond intrappen.

  73. Jeffrey

    1 WEDSTRIJDEN ZONDAG 1.512.000
    2 JOURNAAL 20 UUR 1.201.000
    3 STUDIO VOETBAL 1.197.000
    4 HART VAN NEDERLAND 1.148.000
    5 MOOI WEER DE LEEUW THE DAY AFTER 1.099.000
    6 PRAATJESMAKERS 817.000
    7 WIELRENNEN PT LUIK-BASTENAKEN-LUIK 792.000
    8 POSTCODELOTERIJ 1 TEGEN 100 734.000
    9 VOETBAL VROUWEN 717.000
    10 BONES 713.000
    11 UNDERCOVER IN NEDERLAND 666.000
    12 ACHMEA KENNISQUIZ 654.000
    13 HALF ACHT NIEUWS 632.000
    14 PETER R DE VRIES MISDAADVERSLAGGEVER 611.000
    15 DANCING WITH THE STARS UITSLAG 599.000
    16 TURNEN EK TOESTELFINALES HEREN SPRONG 580.000
    17 STUDIO SPORT 577.000
    18 PFAFFS 521.000
    19 TURNEN EK TOESTELFINALES HEREN BRUG 519.000
    20 BAANTJER 512.000
    21 CRIME SCENE INVESTIGATION 506.000
    22 TURNEN EK TOESTELFINALES DAMES VLOER 489.000
    23 SPOED 484.000
    24 KRUISPUNT 466.000
    25 SISKA 462.000

  74. @ Johan

    @ Johan
    om 18.54 had je de superbal trekking. Wat heeft dat met het de wedstrijden te maken?

  75. Simon

    @ Danny Linkers
    Maar dat is nog steeds geen 75% madl ;)

  76. Baaij

    @[dannyºlinkers).nl
    Je hebt hier de cijfers over het eerste uur 19.00-19.55 van de NOS, die kan je dus niet vergelijken met de cijfers over 3,5 uur 18.00-21.30 van tien. Pas als je de cijfers van tien weet tussen 19.00-19.55, kan je pas zeggen dat het slecht bekeken is. Als dit tenminste al zo is.

  77. Johan

    @ Johan

    Superbal was tussen de Wedstrijden in geprogrammeerd

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.